Followers

zondag 5 juli 2015

Flower cart becomes Ice Cream Car - template by Sandra's Scrapshop

 

Goedemorgen allemaal,

Vandaag wil ik jullie verkoeling komen brengen met mijn zelfgemaakte ijscokar. Ik vond het wel toepasselijk met het warme weer van de afgelopen dagen en een ijsje is dan altijd welkom!


Ik heb deze ijscokar gemaakt van het originele patroon van Sandra's Scrapshop - bloemenkar-kaart die vanaf afgelopen donderdag te koop is. Je zult denken.... bloemenkar-kaart? Dat zie ik niet terug in deze ijscokar? Nou het is echt van die kar gemaakt hahahahahah. Wat ik anders heb gedaan zal ik zo hieronder uitleggen.


Wat ik gedaan heb, is het volgende. De basiskaart van het patroon (achterkant kaart) heb ik twee keer uitgesneden, waarvan één gespiegeld. Ook het designpapier heb ik uitgesneden, maar dan vier keer, waarvan twee gespiegeld. Die wielen heb ik als set 2x uitgesneden i.p.v. één keer, zodat je ook aan de binnenkant de wielen terugziet.


Ik wilde dus graag een 3d-ijskar maken en daarom heb ik de bovenste boog van het originele patroon gerild en dubbelgevouwen. Dat heb ik met beide basiskaarten gedaan. Hierdoor kun je het al rechtop zetten als je deze omgevouwen flappen op elkaar plakt. Echter, ik vond het niet stevig genoeg en daarom is daarna het doosje erbij geboren. Die heb ik standaard uitgemeten op basis van mijn basiskaart en die zwevend naar boven tegen de vouwflappen aangeplakt. Hierdoor steunt de ijscokar echt op zijn wielen.

De handgreep heb ik van de basiskaart afgeknipt en deze op elkaar geplakt als hergebruik en die gecentreerd bovenop de kar geplakt.

Hiermee was de bloemenkar omgebouwd hahaha, alleen.... tsja.... ik wilde natuurlijk wel ook een luifel. Ik heb hiervoor gekleurde rietjes op maat geknipt en die met lijmpistool op de kar geplakt. Daarna een luifel gemaakt en die erop geplakt. De ijskar is gereed om gepimpt te worden!


Het papier is allemaal van Magnolia (wat oudere, maar zeer mooie en bruikbare lijnen). Tilda with Cherry Ice komt uit de Sea Breeze Collectie 2013 van Magnolia. Ik heb haar ingekleurd met mijn copic markers.

Hierboven kun je goed zien dat het doosje ook gewoon open kan en je er dus een klein cadeautje in kunt doen als je wil.


Het pimpen kan dus beginnen, dus heb ik ook getracht bij ijs te blijven. Ik heb een venster van mica gemaakt en het schepijs is klaar voor gebruik hihih. De glazen potjes zijn natuurlijk de lekkernijen die je over je ijs kunt sprenkelen. De belletjes van de ijscoman kunnen ook niet ontbreken. Heb je al trek in een ijsje? Er staan er een paar op de toonbank klaar om opgegeten te worden.


Het grote ijsje op de luifel is een snijbestand van Silhouette store en dat geldt eveneens voor de letters "Ice Cream". Verder heb ik het prachtige uithangbord van Magnolia Doohickey, volume 5 gebruikt en de tekst "made with love" is ook van Magnolia. Ook de vlaggetjes zijn een doohickey van Magnolia.

Veel producten die ik op mijn ijscokar gebruikt heb, heb ik gekocht bij The Ribbon Girl Store


Ik heb o.a. de volgende producten gebruikt:


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen blijmaken en een moment van verkoeling heb kunnen geven met mijn ijscokar. Zo zie je maar dat je zoveel kanten uit kunt met de patronen van Sandra's Scrapshop. Je hoeft je fantasie maar de vrije loop op laten gaan. Je kunt het patroon hier kopen voor € 1,75 (alleen pdf) en voor € 0,50 extra krijg je het als snijbestand.

Ik kijk uit naar jullie berichtjes.


9 opmerkingen:

  1. Jeetje Chantal; wat is ie gaaf!!!! Ik kijk mijn ogen uit zeg waanzinnig gewoon!! Ik durf die van mij bijna niet meer op het internet te zetten ;p
    Top hoor!!

    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, wat heb je dit prachtig gemaakt ! super
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Chantal,

    ein wunderschönes Werk ist der Eiswagen geworden, die idee werde ich mir mal mopsen. Phantastisch.

    LG
    Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw!!!! Ik heb weer met verbazing en verwondering alles bekeken en gelezen hoe je het gedaan hebt! Super!! Ik heb bewondering voor al jouw mooie projecten! Ik heb zitten genieten. Moet ik nog meer zeggen???..............één ding dan nog: GEWELDIG!!!!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je nieuwe schitterende creatie past goed bij dit zomerse weer.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow Chantal, this is amazing. I love Tilda and your ice cream cart is fabulous. Love the papers and all the beautiful embellishments.
    Have a lovely week.
    Hugs Sharon. x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow wat supergaaf zeg ! liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wowwwwwwwwwww wat een gave ijskar, ik lust wel een ijsje Mmmmmmm! Zo mooi meis met onwijs mooie kleuren en details.fijne avond, lieve groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal