Followers

dinsdag 25 september 2012

Merry Christmas - Frame Easelcard


Goedenavond allemaal,

Vanavond heb ik een ScrapOnline (SOL) verzorgd op de Magnoliaclub en dit keer heb ik een frame-easelkaart bedacht. Eigenlijk gewoon twee typen kaarten gecombineerd. Ik ben de laatste tijd wel erg gek op "tafereeltjes" en dit tafereel heb ik vorige week in de file zitten schetsen hihih (tsja, je moet toch wat als het muurvast staat op de weg naar een examentraining). Opeens had ik het plaatje in mijn hoofd en heb een kladje gepakt om het idee op papier te zetten, voordat ik het vergat.... En.... het is precies zoals ik in mijn hoofd voorstelde...Tilda die op kerstavond heimelijk ligt te kijken naar alle prachtige kerstcadeautjes en dat heerlijk bij de open haard.

Ik heb de twee stempels van de open haard en schouw gemaskerd. Dit was wel even een klus, want meestal doe ik dit met een poppetje met achtergrond en nu moest ik ff denken: welke achtergrond moet nu naar de voorgrond, maar het is m.i. wel gelukt... De kerstboom achter Tilda is ook een stempel die ik heb gekleurd uitgeknipt en bewerkt met gouden stickles.


Hierboven zie je het model van de kaart wat beter. Ik heb een raam van 1 cm diepte gemaakt, maar dit kan ook met 0,5 cm... Ik heb vervolgens het framekaartje op de easel geplakt en deze steunt tegen de label met bloemen rechtop. Het papier is van Pion Father Christmas II

Gebruikte materialen:
Papier: Bazzill cardstock, Pion Father Christmas II
Stempels: Magnolia collecties 2008, 2009
Stansen/ponsen: Memorybox hulstak, Magnolia hulstblad
Embellies: parels, touw, kant, lint, bedel van kerstboom en gouden belletjes
Inkt: copic markers


Deelname challenges:
Moeders Hobbypaleis - Easelkaart
Totally Tilda Challenge - Bingo (twine-charms-flowers)
Lovely Hanglar or Sweet Magnolia challenge - anything goes
Tilda's Town Challenge - Choose your passion (Fussy and fancy)
Just Magnolia Challenge - What's new (my designpaper of Pion Father Christmas II and my stamp of the open fire arrived a week ago)

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kaartje vinden en nog een fijne avond!


37 opmerkingen:

  1. Sodemieters zeg, wat is dit een schitterende kaart Chantal, prachtige details, supermooi ingekleurd, een bjoetie hoor meis !!

    liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kaart is schitterend,en prachtige details en kleuren.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooi kaartje Chantal
    ik heb weer genoten van je leuke SOL

    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,
    Ik had je easel-frame-kaart al bewondert op het magnolia blog.
    Hij is echt SUPER mooi.
    Morgen ga ik aan de slag,ik heb alles klaar liggen.Ik ging plotsklap uit eten,ook gezellig hé

    Groeten WIL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Chantal, hoe kom je er op. Wat is dit schitterend. Heel leuk gedaan.

    Heel veel liefs van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. An absolutely wonderful scene!!!! Wow!!!! It gives a really, really great atmosphere!!!!

    Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super en ik domkop ben het echy vergeten en als ik zou kijk had ik precies hey zelfde papier en stempels uitgezocht na ja ik maak hem nog wel hij is echt gaaf bedankt voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow wat een super mooi kaartje.
    groetjes Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helemaal gelukt zou ik zeggen!
    wat ee mooie kaart weer!
    gr ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. helemaal SUPER Chantal!!
    Zoveel schitterende details, geweldige kleurencombi en prachtige stempel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. GEWEWLIDIG!!!!
    wat een schitterende kaart gewoon een klein schilderijtje....

    liefs annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super hoor je nieuwe kaart chantal, en er is ook zo veel te zien. Helemaal leuk
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je kaartje ziet er fantastisch mooi uit, wat een boel mooie details.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Chantal,

    Wat een schitterende kaart heb je gemaakt wat heb je dat leuk gedaan zeg ik vind het een kunstwerkje hoor Chantal.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Chantal,wat een prachtig kersttafereeltje,schitterend gemaakt,groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kaart Chantal! Ik blijf er naar kijken met al die mooie details!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi kiekje is dit Chantal, mooi gemaakt hoor.
    gr. liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gorgeous card Chantal, I love the scene you've created, lots of adorable detailing too. Thank you for joining our Bingo challenge over at Totally Tilda. Good luck!
    Hugs
    Suzi x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Chantal,
    Wat is dit een onwijs leuk tafereeltje!! Heel erg leuk gedaan om 2 typen kaarten te combineren! Mooie kleuren en papier. Kan nog wel even doorgaan, maar.......tís gewoon een bjoetie van een kaart!!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, wat is dit weer een bjoetie, ik hou van tafereeltjes :). Knuf, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. OMG, your card is AMAZING!!!!!!! I love all the details you added, it probably took you a long time to cut the tree, lol!!!!! WOW, WOW, WOW!!!!! Thanks for joining us this time at Totally Tilda and we hope to see you again next challenge. Hugs, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je weer een schitterende kaart gemaakt!! Mooie kleurtjes en stempels heb je gebruikt!!
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  23. This is AMAZING!!!! What a gorgeous scene you have created...I just want to crawl next to Tilda and enjoy the fire! Outstanding! Thank you so much for joining us at Tilda's Town this week! Good luck and I hope to see you back Friday!
    Rene ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  24. WOWZER! what a fantastically gorgeous card ..love the sweet scene and all the added details ..Thanks for joining in with our BINGO challenge at Totally Tilda ..good luck!

    xx Hugs Lizzy & TT team

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Lovely Hanglar or Sweet Magnolia lover
    jeetje meis van een mooie kaart heb je gemaakt mooie kleuren combi en prachtig gekleurd leuk dat je mee doet aan het Lovely Hanglar or Sweet Magnolia challenge blog tot de volgende keer time
    hugs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  26. In 1 woord : GEWELDIG!
    Ik heb genoten van dit Easel schilderijtje :-)
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schitterend!!!! Wat heb je het knap gedaan!!! Ook ik moet steeds even denken als ik ge matten...nu doe ik het eerst in het klad, en hoop het dan nog mooi ingekleurd te krijgen....bij jou is dat zeker wel gelukt!!!!
    Veel liefs, Celia.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Chantal, wat een schitterend mooie easelkaart heb je gemaakt. Super mooi uitgebeeld. !! Een hele fijne avond, groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow, wat een geweldig kaart!!!
    Echt helemaal te gek.
    liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Chantal
    Wat een mooie fantasie wat jij al niet bedenkt in een file !!!!!!!
    Super mooi hoor liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat super dat je deze twee modelletjes weet te combineren, wie weet, heb ik ook nog eens tijd om dat na te doen...
    Je kaart is echt geweldig, met al die stempels gecombineerd heb je een heus tafereeltje weten te creeëren! Ik ben er helemaal weg van!

    Super dat je meedoet met de challenge van MHP.

    Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, I LOVE this Tilda Chantal... she has a special place in my heart and I love using her for Christmas too! Beautiful scene creating! So glad you linked up to Tilda's Town Challenges! Thanks for playing!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit is echt een schilderijtje!
    Knap hoor!
    grtjs
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wow! And Wow again! This is stunning - the scene you have created is adorable and so detailed. Thank you for playing at Lovely hAnglar or Sweet Magnolias. Tracey x

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow this is awesome, love the scene you've created, fab mixture of images and colours, thanks so much for sharing with us at Totally Tilda, hugs Liz xx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zucht... wat een geweldig tafereeltje! Prachtig gedaan hoor; je blijft ernaar kijken!
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  37. What a beauty! Love all your amazing details - Brilliant! Thanks so much for sharing with us at Totally Tilda. Jen x

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal